perjantai 10. joulukuuta 2021

Uneni: "Hobittilassa"

Näin jokin aika sitten seuraavanlaista unta:

Olin jossain maassa, joka oli astetta paria vielä oudompi ympäristö minulle kuin olisi ollut maanmainion J. R. R. Tolkienin | Taru sormusten herrasta -romaanin hobittien maa Kontu.

Siellä oli myös jokin aivan kummallinen valuutta käytössä. Elämän logiikka oli myös täysin erikoinen.

Tutustuin joihinkin oiviin tovereihin. Hengailin näiden kanssa hyvän aikaa, mutta sitten jotenkin hukkasin heidät. Päätin seuraavaksi pestautua paikallisen ruhtinaan palvelukseen. Annoin tämän ymmärtää, kuten totta olikin, että tunsin jo jonkin verran heidän lajiaan/rotuaan, kulttuuriaan, tapojaan ja yhteiskuntaansa. Toin lahjanani ruhtinaalle joitakin tovereiltani jälkeenjääneitä tavaroita, joita olin kanniskellut mukanani.

Mutta ne herättivätkin lopulta ruhtinaassa epäilyn minua kohtaan. Olin lähtenyt menemään ajoneuvollani tämän luota. Näin itseni matkaavan ikään kuin pienoismallissa. Ruhtinaan käskyläiset supervoimillaan sitten siirsivät minut lopulta moottoripyörän päälle. Ja kimpussani oli kaksi hänen käskyläistään. Päätin kuitenkin lähteä ajamaan karkuun. Kuitenkin, kun ne kaksi eivät suostuneet tippumaan kyydistä pois, päätin lopulta pysähtyä suosiolla.

Seuraavaksi olinkin jossain, jossa joku osoitti minulle, että olin esittänyt jotain aivan muuta kuin mitä olin todellisuudessa ollut. Minut näytettiin ikään kuin pienoismallina, ja minulle tehtiin uudistuksia, ja niin aloin näkyä omana itsenäni.

Olin valmis astumaan ruhtinaan eteen.

Tapaamisen seuraukset olivat tällä kertaa mukavia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti