keskiviikko 13. maaliskuuta 2024

En voinut olla tottelematta taivaallista näkyä

Siteeraan apostoli Paavalia: "En voinut olla tottelematta taivaallista näkyä."

Alle vuoden ajanhan minä olin ollut luopuneena kodin internetistä 20.4.2023 tapahtuneen kaihin vuoksi tehdyn silmäleikkauksen hinnan takaisinmaksupakon vuoksi, kun se oli ollut sen verran hintava. Olin siis pitemmän aikaa jakanut kännykästäni internetin kotini PC-tietokoneille.

Viime viikon perjantaina 8.3. Jeesuksen vuonna 2024 kuitenkin minulle soitti operaattorini DNA:n asiakaspalvelija. Piti laittaa liittymäasiat kuntoon, kun puhelinliittymäsopimuksestani oli aika jättämässä. Ja, oi, katso: asiakaspalvelija pisti nenäni eteen sen verran hyvät tarjoukset, että päätin palauttaa kodin internettini toimintaan.

DNA sattuu olemaan operaattorina siksi, että on vain yksi asia, jonka suhteen olen taikauskoinen. En avaa asiaa tarkemmin nyt tässä, mutta jokaiselle sallittakoon yksi heikkous, ja omani on tämä taikauskon lajini.

En ollut ymmärtänytkään, kuinka paljon minä olin oikeasti kaivannut kodin internetyhteyttä!

Perjantaista alkaen on siis toiminut jälleen kotonani kaapelimodeemiyhteys.

Sen seurauksena syvähenkinen älykännykkäni kuluttaa tätä nykyä huomattavan vähän virtaa, kun en enää käytä sitä internetmodeemina kotini PC-tietokoneille. Kännykän akkua ei tarvitse ladata enää vähän väliä. Ja kännykkäni saa nyt sijaita missä päin kämppääni tahansa, kun siltä ei tarvitse jakaa internetiä.

Pitää vain muistaa ennen nukkumaanmenoa katsoa, että kännykässä on sen verran virtaa jäljellä, että se kykenee toimimaan seuraavana aamuna herätyskellonani.

Tällä hetkellä eniten kännykkäni virtaa syö Deezer-musiikkipalvelun käyttäminen ja asiaan kuuluva äänidatan ohjaaminen Bluetooth-kaiuttimelleni.

Minun ei tarvitse enää pelätä tietokoneitteni internetyhteyden katkeavan, kun kännykästäni loppuu virta, kun en ole muistanut ladata sen akkua.

Eikä tarvitse kännykästä käynnistää internetyhteyden jakamista aamuisin tai kun olen tullut ulkomaailmasta takaisin kotiini.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti