lauantai 11. marraskuuta 2023

Tuli tehtyä Diaspora-palvelun suhteen emäkämmi

Diaspora on sosiaalisen median yhteisöpalvelu, joka kilpailee mm. Facebookin kanssa. Palvelussa on tärkeätä muun ohella se, että sen käyttäjät omistavat kaiken omistamansa tekstin, datan ja kuvat vielä sen jälkeenkin, kun ovat ne julkaisseet Diasporassa. Tässä raikkaassa suhteessa se eroaa mm. Facebookista.

Olin ennen wanhaan itsekin käyttänyt Diasporaa.

Mutta valitettavasti vuoden 2023 lokakuussa koin aivohärön, jonka seurauksena poistin käyttäjätilini Diasporasta. Olin toki viimeiset vuodet käyttänyt palvelua lähinnä eräänlaisena arkistona, mutta toimenpiteestä koitui sellainen selkeä haitta minulle, että samalla poistui myös moni sellainen tärkeä palvelussa julkaisemani julkaisu, johon olin linkittänyt toisaalta. Ja minun pitäisi olla jonkinlainen ICT-alan ammattilainen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti