torstai 29. joulukuuta 2022

Upeassa ruumiissani käynnistynyt keloidien kasvu?

Minua oli viime päivinä häirinnyt hieman tunne siitä kuin minua raavittaisiin jollakin metalliesineella sieltä täältä. Ehdin jo miettiä, että viittaako oireilu maksaongelmiin. Tämä ei lopulta kuitenkaan vaikuttanut todennäköiseltä, varsinkin kun olen edelleen vähentänyt alkoholijuomien nauttimista.

Mutta edellisyönä minulle tuli sitten melkein kuin suoraan taivaista vielä parempi selitys: äskettäin saamani viruskuorma, tai ainakin jokin, on voinut käynnistää upeassa ruumiissani keloidien kasvun. Tarkkailen asiaa. Keloideissa on siis kysymys arpien liikakasvusta.

Olen tarkkaillut nk. paiseohjelmia runsaasti viimeksi kuluneiden vuosien aikana. Siksi voi sanoa, että tiedän ainakin jotain näistä asioista.

Keloideja minulla ei koskaan aikaisemmin edes ole ollut. Ei yhtä ainutta.

...

PS. 19.1.2023: Ei niitä keloideja sitten tullutkaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti