maanantai 28. elokuuta 2023

Uneni Hudson ja Rex -poliisisarjasta

Näin edellisenä yönä unta, jossa olin ikään kuin mukana kanadalaisen Hudson ja Rex -poliisisarjan tarinassa. Rex on siis poliisin koulutettu saksanpaimenkoira. Uni oli tällainen:

Rikostutkija Charlie Hudson oli kadoksissa. Kukaan ei tiennyt, missä hän oli, ja hänen epäiltiin joutuneen rikoksen uhriksi.

Siltä varalta, että mies olisi kidnapattu, poliisi kävi läpi tiettyjen poliisinvastaisten tahojen rakennuksia. Minä olin mukana ratsioissa. Ratsioitten kohteet eivät oikein tykänneet asiasta, vaikkakaan eivät ryhtyneet väkivaltaisesti estämään meitä. Mutta Hudsonia ei löytynyt. Pelkäsin hänen olevan kuollut.

Olin sitten jossain vaiheessa eräällä poliisiasemalla. Näin, että joku toi sisäistä postia. Näin tuodun kirjekuoren päällä Hudsonin naamakuvan. Kävin poimimassa kirjeen käsiini ja avasin sen. Kirjeen sisältä löytyi viesti minulle, Hudsonilta. Siinä hän kysyi, että milloin olikaan Rexin eläinlääkärikäynti.

Me olimme kaikki tietysti onnesta soikeana. Päättelin, että Hudsonin saisi nyt puhelimen päästä kiinni, ja soitin hänelle.

Sanoin nuoren naispuolisen poliisin, vai oliko se kuolemansyyntutkija Mayko Nguyen, kuullen että olin ollut täysin onneton. Hän luuli, että olin sanonut asian preesensissä ja ihmetteli. Korjasin, että sanoin olleeni täysin onneton. Ihan niin kuin olisin ollut pitempäänkin yksikön matkassa mukana.

Jossain vaiheessa tapasin sitten Charlie Hudsonin. Tämä kertoi, että tietty naispuolinen ylempi poliisiviranomainen oli antanut hänelle aikaa selvittää asiansa ennen kuin hän menisi suorittamaan puolen vuoden vankeustuomiotaan. Mietin, että miten Rex pärjäisi tämän ajan.

Olen pitkään pitänyt Kanadasta, ja olen tiiviisti myös katsonut tätä poliisisarjaa, kuten lukija saattaa oivaltaakin. Ja on sarja ollut nyt taas pitkään tauolla.

Lisäksi tunnen yhden Gimma-nimisen saksanpaimenkoiran. Hän on tällä hetkellä neljä vuotta vanha, ja olen tuntenut hänet pennusta saakka. Toisin kuin Rex, hän on väritykseltään musta. Rex on standardivärityksellinen. Gimmalla aivan äskettäin ilmeni eräs vaiva, ja olen ollut pikkaisen huolissani asiasta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti