tiistai 20. heinäkuuta 2021

Uneni: Olin lukiossa ja virtsasin erikoisessa WC:ssä

Näin jokin aika sitten unta, josta vain osittain kykenen valvetilassa saamaan kiinni. Kiinnisaaduista pätkistä koostuu seuraavanlainen unikertomus:

Olin ilmeisesti lukion viimeisellä luokalla. Jotain huiman tärkeää oli kohta tekeillä lukiossani. Ennen sen alkamista minun oli kuitenkin pakko mennä vessaan, sillä minua vaivasi hirveä virtsahätä.

Vessa oli hiukan erikoinen. Keskellä lattiaa oli vesiallas, jossa loikoili joku nuori mies. Ja siihen piti virtsata. Minä tein niin. Kesken toimitukseni kaksiovisen vessan toisesta ovesta tuli nuoria naisia paikalle, jotka hieman kauhistuivat minua.

Vessa oli siis tavallaan yhdistelmä seksistisestä ja sukupuolineutraalista vessasta. Sukupuolet tulivat erillisistä ovista sinne, mutta kaikki virtsasivat samaan laariin.

Vessahädän suoritettuani piti mennä sinne, missä tapahtui. Em. tilaisuus oli koulun juhlasalissa. Kun en muistanut tarkemmin asiaa, niin kysyin, missä kolmasluokkalaiset ovat. En kuitenkaan ohjeistuksen saamisen jälkeenkään kyennyt paikallistamaan omaa luokkaani.

Olen iät ajat nähnyt koulu-unia. Mielestäni ne symbolisoivat sitä, että oma elämäni on ikään kuin – kurjaa – koulua. Mutta tässä unessa oli sentään myönteistä se, että olin kolmannella luokalla.

Unen virtsahätä symbolisoi puolestaan sitä, että minulla oli oikeastikin sellainen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti