keskiviikko 24. maaliskuuta 2021

Uneni: Pahaa, pahaa, pahaa

Olin edellisenä yönä nähnyt enemmän tai vähemmän pahoja unia:

Unessa oli jokin vesialue, ja olin jonkun kanssa menossa jonkun kolmannen kuljettamalla veneellä jonnekin. Edessä oli matala ja kapea lumivalli, jonka yli toiselle puolelle olisi pitänyt vene saada kuljetettua. Pian olimmekin taas rannassa, ja kuski totesi, että olemme olleet väärässä paikassa vesialuetta alun perinkin.

Ja sitten olin jossain paikassa luonnon helmassa joukon ihmisiä kanssa. Paikalle oli tullut todella kaamean näköinen ja oloinen mies, joka lupasi viedä porukkamme vaarallisen alueen halki vaarantamatta meitä. Mies oli muutenkin kuin suoraan helvetistä noussut, ja hänen silmälasiensa toinen sanka meni kasvojen oikealla puolella jonkin matkaa ihon läpi. En missään nimessä luottanut häneen, mutta en sanonut mitään, vaan lähdin matkaan muiden kanssa vaarallisen ja pelottavan alueen halki.

Ja sitten siinä jossain vaiheessa oli puhetta jostain myytistä. Puheena oli leveän tuhatjalkaisen muotoinen hirviö, joka tapasi tappaa ja syödä ihmisiä. Sellainen vilistikin paikalla, ja minä kaappasin sen muovikelmun sisään. Olin tehnyt sen täten vaarattomaksi. Mutta se olikin ollut ko. hirviön eräänlainen pienoismalli.

Uni johtui varmaan siitä, että eräs hyvä ystäväni oli juuri 51 minuuttia kestäneen puhelun aikana mm. saarnannut minulle henkivalloista ja pahoista hengistä. Hän ei ollut koskaan aikaisemmin ollut kannaltani yhtä ärsyttävä.

...Ainakin oli ollut vakuuttava saarnaus.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti