sunnuntai 10. heinäkuuta 2022

Uneni: Minun oli tarkoitus lähteä wanhaa kaveriani tapaamaan

Näin edellisenä yönä seuraavanlaista unta:

Asuin vanhempieni luona, omakotitalossa. Heidän kämppänsä oli jopa isompi kuin mitä se oli todellisuudessa ollut.

Minun oli tarkoitus lähteä wanhaa kaveriani Japea tapaamaan. Tarkoitus oli olla hänen luonaan yötä. Aikataulu oli melko kiireellinen. Olin kerännyt mukaan otettavat tavarat kasaan. Olin sopinut isäni kanssa, että hän heittää minut autolla tietylle kauempana olevalle bussipysäkille.

Mutta isäni olikin ottanut vähän kuppia eikä siksi voinut tarttua auton rattiin. Ja äidilläni ei ollut ajokorttia. Olin valtavan vihainen. En millään ehtisi kävellä kyseiselle bussipysäkille ajoissa.

Keksin sitten, että turvaudun suunnitelmaan numero kaksi. Kysyn Japelta, haluaisiko hän tulla käymään minun luonani. Unissani kännykät ovat yleensä varsin ihmeellisiä kapistuksia, mutta onnistuin soittamaan puhelimellani Japelle. Tälle kävi se, että hän tulee käymään.

Vähän ajan kuluttua tajusin, että olin ollut niin hömelö, etten ollut edes muistanut pakata kaikkia tarpeellisia tavaroitani reissua varten. joten hyvä oli oikeastaan, etten ollut päässyt lähtemään.

Oikeassa elämässä olin muuttanut vanhempieni luota omaan kotiini vuonna 2002. Ja vanhempani olivat kummatkin kuolleet vuonna 2007. Oikeassa elämässä isäni ei myöskään ollut ollut noin epäluotettava.

Jape on yksi kolmesta edelleen olemassa olevista vanhimmista kaveristani. Olin tutustunut häneen vuonna 1995.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti