keskiviikko 12. toukokuuta 2021

Uneni: Isolötkäre sekä terminaattorin ampuminen panssariluodeilla

Näin edellisenä yönä seuraavanlaisia unia:

Minun piti hakea vanhempieni omakotitalon kellarista joitakin tavaroitani. Siellä kimppuuni hyökkäsi isolötkäre. Sain kiskaistua sen irti itsestäni, ja viskasin sen jonnekin. Pikaisesti tämän jälkeen riensin ovesta ulos ja suljin sen perässäni.

Toinen uneni. Minulla oli kivääri, ja minulle esiteltiin uudenlaisia panssarin läpäiseviä luoteja. Ammuin jonkin matkan päässä olevaa terminattoria useita kertoja. Syntyi siisti osumakuvio.

Olin asunut luonnollisesti nuorempana samassa kodissa vanhempieni kanssa. Kuten molemmat veljenikin. Kun olin lapsi, minua oli jännittänyt kovasti pimeä kellari, vaikka sinne valotkin sai. Siellä saatoin säilyttää polkupyörääni.

Douglas Adamsin viisiosaisessa Linnunrata-scifiparodiatrilogiassa oli mainittu kaltattu isolötkäre. Siitä keksin tämän nimityksen tähän.

Toisen unen terminaattori ei oikeasti vaikuttanut kovin uhkaavalta. Tai ainakaan en pelästynyt sitä kauheasti. Ammuin siististi ja varmasti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti