torstai 7. joulukuuta 2023

Uneni siitä, että asuin Yhdysvalloissa, ja avaruusalusuni

Näin edellisenä yönä seuraavanlaisia unia:

Asuin Yhdysvalloissa. Oli vaalit. Lähdin menemään eräiden ulkosuomalaisten kanssa päästäksemme äänestämään, mutta sitten tajusin, ettei minulla olekaan vielä kansalaisuutta. Äänestämään päässeille toivotin "God speed". Ajatus Yhdysvaltain kansalaisuudesta Suomen kansalaisuuden lisäksi tuntui hyvältä. Puhuin kuitenkin ulkosuomalaisille vielä siitä, kuinka Sveitsi on hyvä maa.

Toisessa unessa olin käsittämättömän modernissa tilavassa avaruusaluksessa, joka oli rakennettu suhteellisen vikkelää avaruusmatkustusta varten. Siinä oli myös läpinäkyvät seinät. Minusta tuntui hienolta olla avaruusaluksessa. Olin täynnä odotusta.

Avaruusaluksessa oli myös eräs kepposteleva ihmeidentekijä, mutta hän vaikutti kuitenkin hyvänlaatuiselta.

Oikeasti en minä ihan noin paljon arvosta Yhdysvaltoja kuin unessani olin tehnyt.

Avaruusuneni oli siitä merkillinen, että yleensä vastaavat ovat minulla jonkinlaisia painajaisunia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti