maanantai 15. toukokuuta 2023

Uneni siitä, että olin saanut suoritettua lukion loppuun YO-kirjoituksineen

Näin edellisenä yönä seuraavanlaista unta:

Olin saanut suoritettua lukion loppuun YO-kirjoituksineen. Vielä piti mennä viimeisenä päivänä käymään koululla. Unessa asuin vanhempieni kotona länsi-Vantaan Varistossa. Olin lähellä kotiani, jossa ajattelin käydä ennen matkaamista bussilla kouluun. Huomasin kuitenkin sellaisen yllättävän seikan, että kello olikin jo aika paljon. Bussi oli pian tulossa. Päätin kuitenkin jättää menemättä, sillä ei ollut ehdottoman välttämätöntä olla läsnä viimeisenä päivänä.

Soitin yhdelle työnantajalle, joka tunsi minut ennestään. Hän totesi, että tiedoissani näkyy, että lukio on suoritettu loppuun ja sanoi, että olen tervetullut töihin. Jouduin kuitenkin soittamaan hänelle uudestaan kysyäkseni, että minä päivänä minun oli määrä työt aloittaa.

Lukemattomien vuosien ajan olin nähnyt unta, jossa käyn uudestaan lukiota. Uneni liittyy osaltaan siihen, että en aikoinaan mennyt ylioppilaskirjoituksiin, vaikka olin suorittanut lukion oppimäärän. Toisaalta uneni varmasti on myös heijastumaa siitä, että minulle koko elämä lapsuuden jälkeen on ollut kamalaa suorittamista.

Tämä uneni on yksi kaikkien aikojen parhaimmistani. Ja varmaan paras, sillä edellytyksellä, että en näe enää koskaan lukiounia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti